Nova Paka – Bocskaikert (Nova Paka)

2019. szeptember

Partneriskolai találkozó B komponens
Helyszín: Csehország, Nova Paka Időpont: 2019. szeptember 16-19..
Az EFOP 3.1.8-17-2017-00186 azonosítószámú pályázat keretén belül iskolánk tanárainak és 12 diákjainak lehetősége nyílt részt venni egy csehországi kiránduláson.
Szeptember 16-án a kora reggeli órákban indult el a csoport Bocskaikertből több mint 800 kilométeres útjára. A hosszú és fárasztó utazás után az esti órákban érkeztünk meg úticélunkhoz, Nová Pakaba. Az egyik helyi étteremben megvacsoráztunk, ahol a cseh pedagógusok fogadtak bennünket. Majd a finom vacsora után elfoglaltuk a szállásunkat. Szálláshelyünk a város peremén egy erdő és egy bányató mellett helyezkedett el festői, vadregényes környezetben. Még  aznap este megismerkedtünk a szálláshely tulajdonosával aki készségesen ált segítségünkre. A gyerekek felosztották egymás között a szobákat, ki hol fogja tölteni ezt a csodálatos három éjszakát. A gyerekekkel közös szabályrendszert alakítottunk ki, majd megbeszéltük az elkövetkező napok programjait.

2019.09.17 (kedd)
A keddi napon a reggeli és az úti csomag elkészítése után csoportunk elindult a Český Raj /Cseh
paradicsom/ kirándulóvidékre. Ezen a környéken számos túraútvonalon járhatják be a kirándulók a
turistaparadicsomot. A legkülönlegesebb látnivalók közé tartoznak a 8-900 m magasra nyúló
homokkő képződmények. A túránk során sok kilátóhelyen álltunk gyönyörködve a természet
szépségeiben. A sziklákról letekintve a gyönyörű panoráma
tárult a szemünk elé. Útunk során a tölgy- és fenyőfák
különleges fajtáit tekintettük meg, kalandunk olyan volt,
mint egy 4D-s természetkalauzban bolyongani! Mindent
látni, tapintani, szagolni más, mint Interneten nézegetni a szép képeket! A gyerekek lépésszámlálója 16 km-t mutatott az elmúlt napra, ami az edzetlen alföldi
csapatnak igencsak kihívás volt. Visszaérkezésünk után a szállásadónk körbevezetett minket a
hatalmas birtokon, így könnyen elkerültük a napi km hiányt… Mesélt a birtok részét adó
búvártóban élő 40 éves Stefán nevű harcsáról és más vízi csodákról, amik itt vannak, kerítésen
belül! Kora este cseh vendéglátóink (gyerekek, szülők, tanárok) grillezett ételekkel és változatos
süteményekkel vendégeltek meg minket.
2019.09.18 (szerda)
Szerdán reggel kezdetét vette a nagyon várt prágai látogatásunk, ahova 10 óra körül érkeztünk meg.
Az óváros központjába érkezve a főtéren a szemünk elé tárult a történelmi Prága. Több építészeti
stílusirányzat jegyeit figyelhettük meg az évszázados építészeti remekeken: román, gót, szecessziós
és barokk épületek élő múzeuma ez. Csoportunk egy rövid sétát tett Kaffka szülőházához, majd
megnéztük a városháza mellett lévő különleges órát, az Orlejt. Városnézésünk során a gyerekeknek
lehetősége nyílt prágai szuvenírek begyűjtésére, vásárálokra is. Ám szerencsénkre a Károly Híd
felújítása már befejező fázisban tart, járható és megcsodálható volt!
2019.09.19 (csütörtök)
Reggel új kaland vette kezdetét. Reggeli után ellátogattunk a nová pakai iskolába. A cseh tanárok
körbevezettek bennünket az iskolában, betekintést nyertünk az iskolai életbe. Megnéztük a
tantermeket, a felszereltséget, találkoztunk az ott tanuló gyerekekkel, beszélgettünk
pedagógusaikkal.
A délelőtt folyamán a gyerekek a tornateremben
kommunikációs, közösségépítő játékokban vettek részt. A
tankonyhán elfogyasztottuk tízórainkat. Visszatérve a tornaterembe folytattuk játékainkat és egy cseh nyelvű dalt is megtanultunk. A menzán ebédeltünk
ezek után, majd cseh vendéglátóinktól egy zongorán kísért dallal köszönhettünk el.
Dél múltával elindultunk hazafelé.