Nagyváraid kirándulás

2019. március

Partneriskolai találkozó A komponens
Helyszín: Nagyvárad
Időpont: 2019. március 28-29.
2019. március 28-án reggel 8 órakor indultunk el Nagyváradra busszal. Sok gyerek még nem járt
külföldön, így az ártándi határon való ellenőrzés is izgalmas volt számukra. Első utunk a
Nagyváradi Római Katolikus Püspökség épületegyütteséhez vezetett. A benne található kincstár
Szent László hermájával és csontdarabjával felkeltette a gyerekek érdeklődését, figyelmesen
hallgatták az idegenvezető ismertetését. Ezt követően megnéztük a Püspöki Palotát, valamint a
Kanonok-sort. Térképpel a kezünkben elsétáltunk a belvárosba a Petőfi téren keresztül. A
hagyományos erdélyi-magyar stílusban épült csárda a festett bútoros szobáival a székely ház
hangulatát idézték. Ez a stílus kissé távol állt a gyerekektől, de érdeklődve fogadták. A tulajdonos
kiskutyáját rögtön a szívünkbe zártuk. A szobák elosztása után elkészült a finom vacsoránk is.
Másnap reggel svédasztalos reggelivel vártak házigazdáink. Az első nevezetesség, amit
megtekintettünk, a nagyváradi vár volt. A Szent László király köré fonódó keresztény legendák ma
is körüllengik a várat. Büszkék voltunk tanítványainkra, akik a történelmi és irodalmi ismereteiket
felelevenítve válaszoltak a honismereti vezetőnk kérdéseire. Következő állomásunk az Ady
Múzeum volt. A Sebes-Körös partján sétálva érkeztünk el a belvárosba. A Republicii (Fő) utca
tulajdonképpen a nagyváradi korzó. Várad legnevezetesebb
szecessziós, barokk, klasszicista, eklektikus épületei
húzódnak itt. A közelben fogyasztottuk el az ebédünket is
egy Mc Donald’sban. Az Unirii (Szent László) tér hét
építészeti stílus keveredése. Első épülete a Fekete-Sas Palota. Itt tettünk egy sétát, megcsodálva a gyönyörű félköríves, színes ablakait, díszes
virágmotívumait. A Holdas templom holdórája mindenki számára érdekes és ismeretlen volt. A
Városháza, az Óratorony és a Nagyváradi Színház épülete, a Szent László-szobor magával ragadott
mindenkit. A látogatás során közös városnézésen vettünk részt az élesdi partneriskola tanulóival és