Előrehaladási beszámoló 2019 június II.

2019. június
Nyári tábor B komponens
Helyszín: Nyíradony, TB-Ranch
Időpont: 2019. június 24-27.
2019. 06.24. (hétfő)
Az élesdi vendégeink ebéd után érkeztek meg Bocskaikertbe, ahonnan együtt indultunk el a tábor
helyszínére, Nyíradonyba, a TB-Ranchre. Hideg dinnyével és zsíroskenyérrel vártak minket
vendéglátóink. Érkezésünk után a ranch alkalmazottja körbevezetett minket a birtokon. Megnéztük
az itt élő állatokat, felderítettük a terepet. A tanyasi élet mindenkitől távol áll, így érdeklődve jártuk
be a területet. Délután közösségépítés céljából falusi játékokon vettünk részt. Nagyon élvezték a
gyerekek, hiszen ilyen játékokkal nem találkoztak még az iskolai versenyzések során sem. A
bálagörgetés nyerte el leginkább mindenki tetszését, a gyerekek meg akarták mutatni egymásnak,
kiben mekkora erő lakozik. A csoportok összetételénél figyelembe vettük, hogy nemzetiségileg
heterogén legyen a csoport összetétele. Este a vacsora után hosszasan beszélgettünk egymással.
2019. 06. 25. (kedd)
Kedden a reggeli után elindultunk busszal Tokaj felé. Rövid kitérőt tettünk Tarcal település
irányába, ahol az Áldó Krisztus-szobrot tekintettük meg. Itt készítettünk egy közös csoportképet is.
A sétányon különleges növényeket láthattunk és elénk tárult Tarcal csodálatos panorámája is. A
domb tetejéről letekintve egy kisebb bányatóra nyílt lélegzetelállító kilátás.
Tarcal után Tokajba utaztunk, ahol elsőként megnéztük a belvárost: templomokat, Rákóczi szobrát,
a főutcát. A nagy meleg és a sok szúnyog ellenére is sikerült a csoport egy részének feljutni a
Kopasz-hegy tetejére. A csoport másik része visszafordult, s a főtéren, a padokon pihenve várták
meg a többieket. Hazaérkezésünk után a gyerekek
csobbantak a tábor területén lévő kerti tóban. Nagyon
élvezték, hogy a tavirózsák és a békák között fürödhettek.
Este még ismét sor került közös játékra az udvaron. A
mozgalmas nap után a gyerekek fáradtan tértek nyugovóra.

2019. 06. 26 – 27. (szerda-csütörtök)

A napot a reggeli után birkabemutató nyitotta meg, amelyet egy évtizedek óta birkákkal foglalkozó
pásztor tartott. Ismertette az állat jellegzetességeit, mesélt életmódjukról, gazdasági hasznukról és a
pásztorkodáshoz szükséges eszközökről is adott tájékoztatást. Mindenkit meglepett, hogy a
birkának nincs alsó fogsora. Az élesdi vendégeinket is sikerült körbevinni szekérrel a közeli erdős
területeken, így láthatták a területen termesztett növényeket is. A talaj egyenetlensége miatt úgy
éreztük magunkat, mintha hullámvasúton ülnénk. A szekerezés után a bátrabbak lovaglási
lehetőséggel is élhettek, megismerkedhettek a lovagláshoz szükséges eszközökkel, valamint
lecsutakolhatták, megitathatták a lovakat. A forró melegben jólesett megmártózni a kerti tóban. Este
társasjátékozással, kártyázással, tollaslabdázással töltöttük el szabadidőnket.
Másnap reggel valamennyien élményekkel gazdagodva indultunk haza.