Előrehaladási beszámoló 2019 június I.

2019. június
Nyári tábor A komponens
Helyszín: Nyíradony, TB-Ranch
Időpont: 2019. június 17-20.
2019. 06. 16 – 17. (vasárnap – hétfő)
Június 16-án a kora esti órákban érkeztek meg cseh vendégeink Bocskaikertbe, a Bocskai
Vendégházba, ahol kipihenték az út fáradalmait. Hétfőn reggel bérelt autóbusszal látogatást tettünk
vendégeinkkel együtt Hortobágyra, madarász kollégánk vezetésével. A nap során csoportunk
szekerezésen vehetett részt, melynek során őshonos magyar állatokat láthattunk (szürkemarha, vízi
bivaly, racka juh, nóniusz ménes). A lovasbemutatókon a csikósok jellegzetes eszközeit,
életmódjukat ismerhettük meg. A világhírű ötösfogat mutatványt is bemutatták a csikósok. Ezek
után átsétáltunk a Kilenclyukú hídon, és az Alföld jellegzetes épületét, a csárdát is megszemléltük.
A bazársoron lehetőségük nyílt a cseh vendégeinknek jellegzetes hortobágyi termékek vásárlására.
Késő délután érkeztünk meg a csoporttal a TB-Ranch-re, amely Nyíradony és Tamásipuszta között
helyezkedik el. Az este folyamán ismerkedési játékokat játszottunk, majd fáradtan tértünk
nyugovóra.
2019. 06. 18. (kedd)
A bőséges reggeli után elmentünk lovagolni és szekereztünk a környező erdőben. Ebéd után pusztai
paraszti játékokat játszottunk: talicskatologatás, bálagörgetés, kötélhúzás, tojásszedés a tyúkólban.
Lehetőségünk nyílt fürödni a birtokon található kerti tóban vízi liliomok és békák között, állatok
simogatására, trambulinozásra, gokartozásra, napozásra, tollaslabdázásra, petangozásra. Este nyelvi
játékokat játszottunk, amely során a gyerekek jobban megismerhették egymást, tanulóink meséltek
vendégeinknek az iskolánkról, az iskola hétköznapjairól. A
nap folyamán szállásadóink bemutatták a csoportnak a
birtokot és az ott élő állatokat. Este a kiadós magyaros
vacsora után elégedetten pihentünk le.

2019. 06. 19. (szerda)

Ez a nap a kölcsönös országismeretről szólt. PPT diabemutatókkal készültünk angol és német
nyelven, amelyek keretében a gyerekek ismertették saját országaik földrajzát, földrajzi adottságait,
nevezetességeket, hírességeiket, népviseletüket, jellegzetes ételeiket. Totó segítségével rögzülhettek
az ismeretek a cseh és magyar gyerekek tudástárában. Autentikus magyar népzenét hallhattak és
magyar néptáncot láthattak videón, amelyet saját iskolánk tanulói adtak elő. Ezek után szórakoztató,
csoportos játékokon vettek részt a gyerekek. Cseh vendégeink a nap folyamán megismerhették a
jellegzetes magyar konyha ízvilágát: sajtos, tejfölös, fokhagymás lángos, paprikás krumpli,
gulyásleves.
2019. 06. 20 – 21. (csütörtök – péntek)
A reggeli csomagolás után elindultunk a Nyíregyháza-Sóstón lévő Vadasparkba. A több mint fél
napos programon a gyerekek megismerhették a világ összes kontinensének élővilágát. Különösen
elnyerte vendégeink tetszését a fókashow, az Ócenárium, a medveerdő, az állatsimogatós
parasztudvar és a papagájshow. Délben, ebédre pizzát rendeltünk, amelyet az állatkert területén
fogyasztottunk el. Délután a csoport folytatta útját a Vadaspark területén. Hazaérkezve a
bocskaikerti szálláshelyre cseh barátainkat megvendégeltük házilag készített vacsorával. Az este
beszélgetéssel, pihenéssel, jakuzzizással telt. Másnap reggel a programban részt vevő gyerekek
szülei és pedagógusok szállították el a cseh vendégeket Debrecenbe, a vasútállomásra.